Ba Bé national park

21 september 2012 - Ba Bể Nationaal Park, Vietnam

Hey hey,

We zijn net terug van onze driedaagse tour naar Ba Bé, en het was FANTASTISCH! 'S morgens vroeg kwam onze chauffeur ons oppikken voor onze 6u durende rit naar de bergen in een kei comfortabele auto! Het was super om van de drukte weg te rijden, eerst tussen de rijstvelden en dan in de jungle. Het eerste zicht op het meer was adembenemend! We hebben ons geïnstalleerd in het huisje waarwe verbleven in een minidorpje in de bergen en zijn dan de buurt daar gaan verkennen. 'S avonds na het eten kwamen we tot de conclusie dat we onze lonely planet vergeten waren, dus gingen we maar wat kaarten. Haha, dat vonden die vietamezen wel grappig! Eerst wou ene het wel leren en dan kwamen er nog en nog. Ge moet die mannen maar eens leren jokeren met twee woorden engels! Kei grappig. Zeker na een paar glaasjes zelfgebrouwen maïsalcool ging het al wat beter! En toen er eens ene kon winnen van ons hebben ze zeker tien minuten strijk gelegen van het lachen! Was echt hilarisch om ons te zien zitten tussen al die mannen.

'S Avonds was het beginnen regenen en zei één van die mannen dat het morgen heel de dag zou regenen, heel de dag de lucht dicht en koud zou zijn. Spijtig, maar als je ziet hoe mooi groen het daar is, is het normaal dat het zoveel regent. En we kiezen ervoor om in de natuur te gaan, dus ook in de regen.

'S Morgens vertrokken we dan (na superlekker vers gemaakte bananenpannekoeken) in de regen voor onze dag op het meer. We hadden een bootje voor ons alleen en door de regen hadden we zelfs het meer voor ons alleen! Fantastisch! Het meer is heel vredig en de bergen er rond hingen half in de wolken, we zaten precies in Gorilla's in the mist! We hebben echt uren rond gevaren en het was allemaal zo mooi! En na een klein uurtje is het zelfs gestopt met regenen! Woehoew! We zijn zijn eerst naar een grot gevaren waar duizenden vleermuizen woonden, de grot was echt prachtig! Dan zijn we naar een ander volledig afgelegen dorpje gevaren om daar superlekker te lunchen tussen een paar kei schattige puppy's. Daarna hebben we een wandeling gemaakt langs de rivier naar een uitzicht plaats op watervallen. Ook kei mooi. En dan zijn we terug gevaren, het was echt super op dat bootje! Zo graaf dat we dat een hele dag konden doen!

'S Avonds hebben ze weer superlekker voor ons gekookt! Deze keer waren er ook garnalen bij, zoals scampi's maar dan zo klein als onze grijze garnalen, alleen eten ze die hier met vel en al op. Die structuur is eerst een beetje wennen, maar dan zijn ze superlekker. En ze hadden die speciaal voor Tom gemaakt omdat Tom garnaal wil zeggen int Vietnamees! Hihi

Deze morgen hebben we afscheid genomen en betaald: €58 om daar met twee twee nachten te slapen, constant vers eten voor ons te maken en een boottocht van een hele dag! Dat is toch ongelooflijk hè!

En nu zijn we weeral met ons gat in de boter gevallen want in ons hotel was alleen de suite nog beschikbaar, twee tweepersoonsbedden en een jacuzzi! Ideaal om een nachtje uit te rusten om morgen naar Halongbaai te gaan! Hihi

Veel liefs,

Bieke & Tom

1. Hilde:
    21 september 2012
    Tom, Bieke

geniet van al het mooi's en blijven schrijven al ben ik stik jaloers!
    Hilde
  2. An VW:
    21 september 2012
    Hey Tom en Bieke,
    supermooie foto's... dat is echt een andere wereld hé! Geniet ervan en ik kijk ook uit naar jullie verdere verhalen.
    An VW
  3. Ann:
    23 september 2012
    hey Reismensjes,

wat een mooie foto's en zo'n sappige verhalen, wij willen meer... we hebben er al veel over gedroomd hoor, en dagelijks over gesproken.
    Geniet vooral van alles wat op jullie pad komt, en niet vergeten te delen hé....
    dikke kus van ons
    xxx