Kampot & Sihanoukville

19 oktober 2012 - Sihanoukville, Cambodja

Hallo,

Ondertussen zijn we al een paar dagen in Phnom Penh, maar sinds ons laatste reisverhaal zijn we ook nog in twee andere plaatsen geweest, Kampot en Sihanoukville. De reis van Kep naar Kampot hebben we met de tuktuk gemaakt, zo'n 25km op 'relatief' goede wegen. Opnieuw de reis heel leuk verlopen. De dag voor vertrek hadden we een leuke tuktuk-driver ontmoet op rabbit-island die het wel zag zitten om ons naar Kampot te brengen, dus 's morgens vroegen we in onze guesthouse om specifiek die man op te bellen. Na even rondbellen was alles geregeld en zouden we binnen 5 minuten voor de deur opgepikt worden. Na 15 minuten nog niemand Te zien. Even  later stopte er toch een tuktuk voor onze deur, bleek dat de man die we eerst gebeld hadden toch andere plannen had en dan maar zijn broer uit z'n bed had gehaald om ons op te pikken en naar Kampot te brengen, ...

Na een leuke rit door rijstvelden en kleine dorpjes kwam we aan in Kampot. Niet helemaal de stad aan de rivier die we verwacht hadden. Alles was nogal redelijk oud en vervallen. Eigenlijk ook niet zo veel gedaan in deze stad. Ook een hele tijd moeten zoeken naar onze nieuwe slaapplaats. Bleek dat de naam die op internet stond eibenlijk niet de echte naam was van het hotel, dus na opnieuw wat rondgebel door de tuktukdriver uiteindelijk toch goed terecht gekomen. Het hotel was volledig leeg, we waren de enige gasten, dus wel lekker rustig. Omdat  we de enige gasten waren mochten de fietsen gebruiken. Hiermee hebben we de stad dan ook verkend. Veel was eigenlijk niet te zien, na 2 dagen hielden we het dan ook voor bekeken en reisde we door naar Sihanoukville, het Blankenberge van Cambodja:-) . Dit stond oorspronkelijk niet op onze planning, maar omdat we hoorde dat de neef van Tom, die in Phnom Penh woont en die we wilde bezoeken, zelf ook nog op vakantie was zouden we pas een paar dagen later naar Phnom Penh trekken en veel zin om nog langer in Kampot te bliven hadden we niet.

Sihanoukville was inderdaad een strand-stadje. Omdat het in Camdodja deze week ook vakantie is was het hier redelijk druk. Zo'n stad nodigt natuurlijk uit voor zon, zee, strand, coctails,... dus dat hebben we dan ook hier gedaan. Op het strand waren veel leuke cafeetjes, 's avonds werd er vanop het strand vuurwerk afgeschoten, heel gezellig. De 2e dag hoorde we dat de dat de vader van de koning van cambodja gestorven was. Het hele land was in grote rouw. Later, tijdens onze reis naar Phnom Penh, hebben we hier nog grote dingen door meegemaakt, maar dat is voor het volgende verhaal:-)