Nha Trang

29 september 2012 - Nha Trang, Vietnam

Hoi hoi!

Hopelijk gaat alles goed met iedereen! Wij zijn ondertussen aangekomen in Nha Trang. De busrit is goed verlopen! We vinden dit veel comfortabeler dan de trein! De airco werkte ook goed en het was heel de rit stil (normaal spelen ze  tijdens zo'n ritten heel de tijd superslechte vietamese boysbands of karaoke), dus dat deed al veel! Was wel grappig zo'n bus met bedjes in! Ge ligt als dominosteentjes boven elkaar. Ik denk dat Tom vorige keer nog een foto van in de bus gepost heeft. Ik heb echt supergoed geslapen, Tom iets minder maar toch ook beter dan in de trein.

Aangekomen in Nha Trang hebben we een hele zoektocht ondernomen naar ons hotelletje, blijkbaar hebben sommige straten hier meerdere dezelfde huisnummers en ons huisnummer lag eigenlijk in een zijstraat van de opgegeven straat, op het einde daarvan was een pleintje en om de hoek daarvan lag het dan. Dat vinden de Vietnamezen wel grappig dat we daar geen logica in vinden en vertelden dat we 2u rondgezocht hebben! Hihi

Helaas was het weeral aan het regenen. Het is geen echt regenseizoen, maar een tropische storm. Dit was wel spijtig omdat Nha Trang van de mooiste stranden van Vietnam heeft, nu hebben we daar niet zoveel van gezien. Voor de rest is het eigenlijk een echte toeristische kuststad, een beetje zoals Benidorm. De weersvoorspelling zeggen eigenlijk ook niet veel goeds voor de komdende dagen (in hoeverre je hierop kunt vertrouwen natuurlijk want iedere site zegt iets anders. We waren eigenlijk aan het bedenken om onze volgende halte (Mui Ne) misschien over te slaan en rechtstreeks naar Ho Chi Minh te gaan, omdat we een goedkope vlucht gevonden hebben van Ho Chi Minh naar Phu Quoc (een eilandje helemaal in het Zuiden van Vietnam waar we een langere tijd willen blijven voor we naar Cambodja gaan)op 4 oktober. Dan zouden we maar 2 dagen Mui Ne en 2 dagen Saigon hebben met 2 keer 6u bus ertussen. En als het dan toch regent konden we beter wat langer in Saigon blijven en daar wat musea bezoeken.

Maar toen kwamen we Mr Dung tegen, een 'easyrider' die ons voorstelde om ons met de moto door de bergen naar Saigon te brengen. Hij stelde voor om er 5 dagen over te doen, maar aanpassingen waren mogelijk. Ik zou dan bij hem achterop rijden en Tom zou zelf met een moto rijden. Dung is een heel enthousiaste man die er echt op gebrand is om het echte

Vietnam te laten zien. Toch moesten we er nog eens over nadenken. Vanmorgen hebben we beslist om het toch te doen. We hebben weer met Dung afgesproken om de details van onze rit te bespreken. We gaan in 3 dagen naar Saigon langs de mooiste bergroutes. Dan kunnen we niet zoveel bezoeken zoals plantages en fabrieken en zo, maar wel de mooiste natuur zien. Hier zijn we best tevreden mee. Dung lijkt ons ook ne toffe gast met veel humor dat het ons wel fijn lijkt om daar 3 dagen mee door te brengen. Hopelijk toch, hihi! Morgen om 8u vertrekken we! Is kei spannend, zeker voor Tom die hier zelf moet rijden! In de bergen zal dit niet zo erg zijn, maar in Saigon zal niet gelachen zijn, denk ik. Maar ja, we zijn dan ook avonturiers hè! Hihihi

Veel liefs,

Bieke en Tom

Xxx

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Robbe Janssen:
    29 september 2012
    Hoi Tom en Bieke,

Ik vind het fijn om te weten wat jullie daar allemaal doen.
    Zijt voorzichtig met de moto Tom. Het is wel fijn dat jullie daar al met wat mensen hebben gepraat zodat jullie al veel hebben gezien.
    Bieke je bent mooi met je kleedje dat je hebt laten maken.
    Ik zou graag eens met je skypen, wanneer hebben jullie eens tijd. Ik ben maandag thuis want heb een vrije dag van school, misschien dan. Laten jullie iets weten?

Groetjes Robbe en natuurlijk ook van mama en papa
  2. MEP:
    29 september 2012
    Hey mannekes!
    Lijkt me inderdaad spannend en avontuurlijk!
    Goede reis en ......wvz,hé!
    We wachten met ongeduld op jullie volgende verslag.
    DIKKE KNUFFEL VAN MeP
  3. Marleen:
    1 oktober 2012
    Zeg Bieke, ik weet dat het werk het laatste is waar je nu aan denkt, maar toch iets grappigs : de inspectie noemt ons een zeer professionele en gestructureerde werking... hihihihi
  4. Nancy Bouchout:
    3 oktober 2012
    How jom ! Hoe graaf !! Ik ben echt curieus naar jullie belevenissen ...