welkom in hanoi

16 september 2012 - Hanoi, Vietnam

hallo iedereen,

Na een lange, vermoeiende vliegreis zijn we net aangekomen op onze eerste bestemming in zuidoost azie, Hanoi. De reis was direct een beetje hectisch begonnen in station Antwerpen omdat er grote werken waren op de treinlijn van antwerpen naar schiphol. Normaal hadden we voorzien om 2u onderweg te zijn, nu zou het meer dan 3u worden, met 2x overstappen en dus ook 2x kans om treinaansuitingen te missen en uiteindelijk misschien te laat te komen op de luchthaven. dit was natuurlijk niet voorzien in onze planning:-). de enige tip die men ons kon geven bij de nmbs was om bij de chef van de thalys die binnen de 5 minuten ging vertrekken gaan vragen of er daarop nog plaats was en of we dan alsjeblieeeeef hiermee meemochten. de chef was in zijn goede en wij dus nog net voor het fluitsignaal de thalys op die wel rechtstreeks naar schiphol reed in 55 minuten. we kregen zelfs 2 plaatjes in eerste klasse! wel enorm enorm jammer voor de vrienden en familie die speciaal waren afgezakt naar Antwerpen om ons uit te wuiven... sorry voor het onverwacht korte afscheid, Of als we jullie zelfs helemaal niet gezien hebben. maar we vonden het heeel erg leuk dat jullie er waren. we beloven om iets goed te maken als we terug in belgie zijn. eens in schiphol (waar we nu ineens 4u te vroeg waren door de thalys...)is voor de rest alles heel vlot verlopen: een aangename vlucht zonder te veel turbulentie (Dankzij touristil, den bruno, den ad visser en temesta hebben we zelfs goe geslapen), een korte tussenlanding in bangkok, goede aankomst in hanoi zonder visumproblemen en een chauffeur van het hotel die ons stond op te wachten. hier hebben we dan ook al een eerste keer kunnen kennis maken met het verkeer... diegene die het eerst de weg op rijdt en het hardst kan claxoneren heeft voorrang:-). nu een beetje rusten en straks de stad in. We hebben van het hotel al gehoord dat erop zondagavond een leuke avondmarkt is, dus gaan we zeker eens gaan kijken. en we hebben vanavond ook afgesproken met Lars, de zoon van collega Brigitte in Herentals. hij woont samen met zijn vrouw in hanoi. Dat wordt dus gezellig! Morgen gaan we dan echt de stad verkennen en gaan we kiezen uit al die fantastische mogelijkheden om naar Halongbaai te gaan.

Ooh ja, en om op één van de meest gestelde vragen te antwoorden: we hebben elk ongeveer 20 onderbroeken mee!

Bedankt voor alle fijne berichtjes die jullie hier posten! En aan Robbe: wil je jouw persoonlijke emailadres eens doorsturen, dan zullen we jou af en toe ook eens mailen. We vonden het heel fijn dat je er was gisteren en we letten zeker op de ...

Veel liefs,

Tom & Bieke

1. Kris Lamon:
    16 september 2012
    Hé Bieke en Tom,
    das dus letterlijk geweest nu: met de trein was u er al geweest!!. Voor 1 keer dan toch! :) In ieder geval, dat ziet er allemaal prachtig uit.... we blijven benieuwd naar de verhalen!!
  2. Nancy Bouchout:
    17 september 2012
    Woehoe, Bieke, da is al goe begonnen he ! Nog snel een dosis westerse stress voordat jullie konden vertrekken...
    Veel plezier en we volgen hier mee he !
    xx
  3. Gerd Van Schoors:
    Hey Bieke en Tom !
    Bieke, ik heb je niet meer uitdrukkelijk een goede reis kunnen wensen; ik doe het dan toch nog maar bij deze ! Je weet al wat ik ga zeggen : enjoy ! en laat alles achter je wat ballast is ! Zorg goed voor jullie zelf ! Kben benieuwd naar al jullie belevenissen...leuk om te volgen !
    X
  4. Rabiha el morabit:
    17 september 2012
    ola daar, vanaf nu geen stress meer ;) puur genieten nu met zijn tweetjes. dikke boussa!!
  5. Francis Van der Sande:
    17 september 2012
    Van 16 september 2012 tot 28 februari 2013, dat is 166 dagen aan 20 onderbroeken, dat is 8,3 dagen per onderbroek. Ik hoop maar dat je waspoeder bij hebt of ter plaatse kan kopen !
  6. Marleen:
    17 september 2012
    Nog beste reis van Door. En wat de Belgische trein betreft : zo heb ik bijna m'n vliegtuig naar W.Y gemist !!
    Wat die onderbroeken betreft : je kan ze in de thee zetten dan zie je het kleurverschil niet..
  7. Scheirs Sandra:
    17 september 2012
    Ziet er allemaal super uit. Geniet er maar goed van !
  8. Peerens greta:
    18 september 2012
    Keileuk jullie verhalen te kunnen lezen.Zie al naar volgende uit.Amuseer jullie en genieten hé.En ach ja, wel warm genoeg daar zeker om zonder onderbroek rond te lopen.